Proktologija

Proktologija je dio abdominalne kirurgije koja se bavi liječenjem bolesti završnog dijela debelog crijeva, njegovih zadnjih 20 cm, gdje anatomski pripada i anus. Najčešće tegobe u toj regiji su krvarenja, svrbež, bolovi, osjećaj pritiska i postojanje opipljivih čvorića. U mnogo slučajeva ljudi te probleme vežu s hemoroidima i u skladu s tim koriste različite pripravke, kupke, masti i slično. Međutim, rezultati tih tretmana često nisu zadovoljavajući, ili su tek kratkotrajno rješenje. To je uglavnom zbog toga što hemoroidi nisu uvijek odgovorni za tegobe u analnoj regiji. Postoji veliki broj drugih stanja koja se mogu razviti u analnoj regiji, što nerijetko mogu biti i analni apscesi, fistule, fisure, kondilomi i tumori koji se pravovremeno mogu otkriti upravo proktološkim pregledom. To je važno uvijek imati na umu. S obzirom na fiziološku ulogu koju obavlja ovaj dio ljudskog organizma (kontrola stolice), sve bolesti i poremećaji koji se javljaju u ovoj regiji su iznimno neugodni za pacijenta i izazivaju velike probleme u svakodnevnom životu. Upravo zbog toga zahtjeva se brza dijagnostička obrada kako bi se primijenilo što efikasnije liječenje.

Tegobe su najčešće upalne prirode, ali mogu biti i tumorske (maligne i benigne). Unatoč tome, mali postotak ljudi posjećuje liječnika nakon pojavljivanja smetnji u analnoj regiji. Razlog tome najčešće se navodi neugoda, jer je riječ o intimnom dijelu tijela. Pacijenti dugo oklijevaju zatražiti stručni savjet kirurga i samoinicijativno se „liječe“ mastima i čepićima. Higijensko-dijetetske mjere, regulacija stolice i uporaba antihemoroidalnih lijekova samo ublažavaju tegobe. Savjet je,nastanak ozbiljnih komplikacija spriječiti odlaskom liječniku u cilju postavljanje odgovarajuće dijagnoze i terapije. Odlaganje i gubitak dragocjenog vremena posebno može biti pogubno za izlječenje, pogotovo kod tumora debelog crijeva. Uvriježeno je i mišljenje kako je sam pregled neugodan što ne odgovara istini i zahvaljujući velikom napretku medicine tu neugodnost više nije potrebno podnositi. S ovim problemom se susreće gotovo 3/4 odraslih.

Rezervirajte online.
Jednostavno, brzo i sigurno.