Oftalmologija

Naš odjel oftalmologije omogućava vam potpunu skrb za oči te detaljan pregleda na najmodernijim uređajima.
Oftalmologija Futura

Bolesti oka kojima se bavimo:
  • refrakcijske greške oka
  • slabovidnost
  • strabizam
  • glaukom
  • katarakta
  • starosna degeneracija makule (žute pjege)
  • dijabetička retinopatija
  • hipertenzivna retinopatija
  • upalne bolesti oka
  • degenerativne bolesti oka
  • nasljedne distrofije mrežnice
  • okuloplastika

OCT (optička koherentna tomografija)

Odjel oftalmologije Poliklinike Futura opremljen je najsuvremenija oftalmološkom opremom, što uz znanje i iskustvo naših liječnika omogućuju brzu i kvalitetnu dijagnostiku različitih patoloških promjena i stanja oka. Naš OCT uređaj spada u najsuvremenije dostupne.

Što je optička koherentna tomografija?

OCT (optička koherentna tomografija) je neinvazivni dijagnostički postupak laserskog slojevitog snimanja mrežnice, vidnog živca i rožnice. Visoka rezolucija te iznimna brzina infracrvenih laserskih zraka omogućuju detaljan uvid u morfologiju stražnjeg segmenta oka, omogućujući lokalizaciju i mjerenje pojedinih struktura oka i eventualnih patoloških promjena u njima. OCT je postao standard za procjenu i liječenje većine mrežničkih bolesti. Ima sposobnost otkrivanja problema u oku prije bilo kakvih simptoma prisutnih kod pacijenta.
Pri pregledu stražnjeg segmenta oka OCT se koristi najčešće za analizu morfologije makule i papile očnog živce, a posebno glaukomske bolesti, te otkrivanje ranog pojavljivanja različitih stanja i bolesti poput makularne degeneracije, glaukoma i dijabetičke retinopatije (tri najčešće bolesti oka koje uzrokuju sljepoću). Metoda je brza, neškodljiva, bezbolna i precizna.
Indikacije za pretragu su pacijenti koji boluju od glaukoma, dijabetičari, kod naglog gubitka vida na jedno oko, senilna makularna degeneracija, kod pojave bljeskova ili točkica ispred oka, trauma oko.
Korištenje OCT-a omogućuje rano liječenje kod bolesnika, posebno kod bolesti kao što vlažna makularna degeneracija koja napreduje jako brzo i vodi do gubitka vida.

Vidno polje (perimetrija)
Što je pregled vidnog polja?

Određivanje vidnog polja (perimetrija) je test kojim dobivamo mapu komletnog vida. Vidno polje je komletno područje koje vidimo dok su nam oči fokusirane u centar.
Perimetrija je pregled vidnog polja i bitna je za rano otkrivanje abnormalnosti, diferencijalnu dijagnozu, praćenje progresije i remisije bolesti te otkrivanje nezapaženih oštećenja vida. Treba imati na umu da je perimetrija jedna od pretraga kojom se ispituje vidna funkcija, koju je potrebno analizirati i uklopiti u sliku oftalmološkog nalaza svake osobe.

Što se testira kod vidnog polja?

Koliko daleko gledate u stranu gledajući ispred. Koliko je Vaš vid osjetljiv u različitim dijelovima vidnog polja. Najasnije vidimo u centru vidnog polja. Što se predmet pomiče više u stranu , slabije ga vidimo dok posve ne nestane.

Zašto se pregledava vidno polje?

Određivanje vidnog polja pokazuje postoji li oštećenje vida u bilo kojem dijelu vidnog polja (npr.glaukom).
Vidno polje može biti oštećeno iz mnogih razloga , ne samo zbog bolesti koje imaju ishodište u oku, već i u dijelu mozga u kome se nalazi centar za vid.
Informacije koje dobijemo testiranjem vidnog polja mogu se koristiti u dijagnostici:

• glaukoma,
  • bolesti žute pjege (makule),
  • moždanih tumora,
  • multiple skleroze,
  • bolesti CNS-a, moždani udar
  • bolesti hipofize
  • arterijske hipertenzije i mnogih drugih.

U poliklinici Futura pregled vidnog polja se provodi vrhunskim uređajem koji predstavlja najkompletniji perimetar dostupan danas na tržištu. Omogućava testiranje u svim fazama bolesti - od rane detekcije bolesti, praćenja progresije propadanja vidnog polja, pa sve do kasnog stadija bolesti s ostatnim vidnim poljem, visoko je senzitivan, izbjegava greške koje nastaju zbog umora pacijenta, ili gubitkom fokusa, te pomicanjem glave.

Upoznajte doktore na odjelu

Ovo je predan tim doktora koji rade na odjelu Oftalmologija