Ortopedija

Ortopedija je grana medicine koja se bavi liječenjem sustava za kretanje. Sustav za kretanje čine kosti, zglobovi i mišići. Zbog velikog broja ovih anatomskih struktura ortopedija obuhvaća široko područje ozljeda, deformiteta i poremećaja koji uzrokuju bolove i smetnje prilikom kretanja.
Ortopedija Futura

Lokomotorni sustav ili sustav za kretanje obuhvaća kosti, zglobove i mišiće te čini oko tri četvrtine ukupne težine tijela. Zahtjevan sportski ritam ili posao s jedne strane te manjak kretanja i rekreacije s druge uzrokuju niz problema koji ograničavaju naše tijelo u svakodnevnom kretanju.
U ortopedskoj ambulanti Poliklinike Futura vršimo preglede i dijagnostiku ozljeda i bolnih stanja kompletnog sustava za kretanje.

Pregled ortopeda

Kada trebamo obaviti pregled ortopeda?

Pregled ortopeda trebamo obaviti zbog pojave boli. Bol je signal kojim tijelo govori da nešto nije u redu. Bol u zglobu može biti prisutna duže vrijeme ili se javiti nakon neke ozljede; pada ili krivog pokreta. Drugi najčešći simptom je ograničenje pokreta u zglobu. Kad su ovi znakovi prisutni duže vrijeme, potrebno je obaviti ortopedski pregled i dijagnosticirati uzrok.

Što obuhvaća pregled ortopeda?

Pregled ortopeda obuhvaća anamnezu, klinički pregled i određivanje načina liječenja. Anamneza je detaljan razgovor u kojem pacijent opiše problem i sve pojedinosti vođen pitanjima liječnika. Klinički pregled obuhvaća ispitivanje bolnog područja – bol na pritisak, raspon kretnji u zglobu, stanje pojedinih ligamenata i ostalih struktura u zglobu. Vrlo često potrebno je učiniti RTG snimku koja se obavlja u sklopu pregleda. Nakon postavljanja dijagnoze određuje se terapija, odnosno način liječenja. Često se započne s konzervativnim liječenjem. Ono uključuje provođenje ciljane fizikalne terapije i ostalih načina rehabilitacije. U nekim slučajevima potrebno je izvršiti operaciju kojom se rekonstruiraju ozlijeđene strukture ili ugrađuju različiti implantati koji vraćaju pokretljivost zgloba.
Ukoliko se radi o pregledu kuka ili koljena poželjno je imati udobnu odjeću koja ne ograničava ispitivanje kretnji. Uz to je potrebno uzeti svu postojeću medicinsku dokumentaciju, posebno RTG slike i ostale nalaze.

Intraartikularna injekcija

Što je intraartikularna injekcija?

Intraartikularna injekcija je injekcija koja se daje u zglob. Osim u zglob, lijek se može dati i u ovojnicu tetive ili određeni prostor oko zgloba. Obično se daje kombinacija lijeka protiv upale i lijeka protiv bolova. Posebna skupina preparata koji se daju direktno u zglob su viskosuplementi; to su koncentrirani pripravci hijaluronske kiseline koji kod određene skupine pacijenata pomažu u obnovi hrskavice i ublažavaju simptome upale.

Kako se pripremiti za intraartikularnu injekciju?

Ovisno o vrsti lijeka liječnik će vas pitati za moguće alergije i reakcije na lijekove koje ste do sad eventualno imali. Nakon primjene injekcije potrebno je djelomično rasterećenje ciljanog zgloba ili regije kroz nekoliko sati.